آموزش حرفه اي تعميرات
آموزش هاي كاربردي جهت تعميرات برق و الكترونيك
نويسندگان
لينک دوستان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 2
همه : ---

اولين قدم در مسير فراگيري تعميرات لوازم خانگي آشنايي با ابزار تعميرات لوازم خانگي و تمام جزئيات ريز و درشت وسايل برقي مي باشد. در ساختار و پيكره اين محصولات قطعات مختلف، مدارهاي الكترونيكي متنوع و اتصالات گوناگون استفاده شده است كه براي تعمير و عيب يابي هر يك به ابزار خاصي نياز است. نخستين گام اساسي براي تعميرات لوازم خانگي آشنايي با وسايل لازم براي تعميرات لوازم خانگي و مدارهاي الكترونيكي و قطعات و متعلقات وسايل و تجهيزات برقي مي باشد.

در صورت بروز هرگونه مشكل و ايراد در كاركرد و عملكرد وسايل برقي، تعميرات لوازم خانگي از بهترين و مقرون به صرفه ترين راهكارها محسوب مي شود. در حال حاضر استفاده از وسايل و تجهيزات برقي در اغلب قريب به اتفاق خانه ها و در مقياس وسيعي صورت مي گيرد. از سوي ديگر، خرابي و بروز مشكل در كاركرد و قطعات اين محصولات، پاي تعميرات لوازم خانگي را به ميان مي كشد.

تلويزيون هاي ال اي دي، ماشين لباسشويي، يخچال فريزر و جاروبرقي از پر مصرف ترين و پركاربردترين وسايل برقي در ميان مصرف كنندگان به شمار مي روند. در اين زمينه بايد خاطر نشان نمود كه لوازم خانگي اعم از كوچك و بزرگ بخشي از نيازهاي لازم و ضروري انسان ها را برآورده مي سازد.

لوازم خانگي از قطعات و مدارهاي الكترونيكي متفاوتي تشكيل شده اند و تعميرات و عيب يابي آنها امري تخصصي بوده و متخصص تعميركار لوازم خانگي مي بايست پيش از آنكه اقدام به تعمير و عيب يابي اين لوازم بپردازد با ابزارها و لوازم لازم براي تعمير هر قطعه آشنا بوده و از كاركرد و طريقه استفاده آن آشنا باشد.

زيرا در صورتي كه براي تعمير قطعات لوازم خانگي از ابزار مناسبي استفاده نشود ممكن است آسيب بيشتري به لوازم خانگي وارد شده و خسارت هاي بيشتري به آن وارد شود. با توجه به اهميت اين موضوع در اين مقاله به بررسي مهم ترين ابزار تعميرات لوازم خانگي و كاركرد هر يك مي پردازيم

به طور كلي بايد گفت تعميرات و عيب يابي لوازم خانگي امري تخصصي بوده و نيازمند كسب مهارت هاي لازم از طريق شركت در دوره هاي تعميرات لوازم خانگي مي باشد.

ابزارهاي لازم براي تعميرات لوازم خانگي كدام است؟

بدون ترديد، يكي از پيش نيازها اصلي براي برطرف ساختن عيوب و تعميرات لوازم خانگي، برخورداري از ابزارها و تجهيزات مورد نياز در اين زمينه مي باشد. بر همين اساس، براي انجام بهينه تعمير لوازم خانگي، نقش و اهميت ابزارها و تجهيزات مختلف را نمي توان ناديده گرفت. در ادامه مقاله به بررسي برخي از ابزارهاي مهم در اين زمينه مي پردازيم.

فازمتر: از جمله مهم ترين ابزارهاي پركاربرد براي تعميرات لوازم خانگي مي باشد. از اين وسيله براي اطمينان حاصل كردن از ولتاژ الكتريكي در لوازم برقي مورد استفاده قرار مي گيرد. فازمترها علاوه بر كمك به تشخيص سيم هاي نول از سيم فاز، امكان باز و بسته كردن پيچ ها را فراهم مي آورند

سيم چين: از ديگر تجهيزات تعميرات لوازم خانگي كه بسيار كاربردي مي باشد ميتوان به سيم چين اشاره نمود. اين ابزار مكانيكي براي قطع و بريدن كابل ها و سيم ها در حوزه تعميرات مورد استفاده واقع مي گردد. لازم به ذكر است كه در عرصه الكترونيك و برق، سيم چين ها از ابزارهاي حائز اهميت تلقي مي گردند. سيم چين كابل بر و سيم چين الكترونيكي، از انواع مختلف اين ابزار محسوب مي شوند.

پيچ گوشتي تخت و چهارسو: پيچ گوشتي از بديهي ترين ابزارها براي باز و بسته كردن انواع مختلف پيچ به شمار مي رود. به منظور افزايش مقاومت پيچ گوشتي در برابر پيچيدن و خم شدن، ساختار اين ابزار از فلزهاي مقاوم و بادوام ساخته مي شود. همچنين براي جلوگيري از لغزش و ليز خوردن، دسته پيچ گوشتي با متريالي مانند چوب و پلاستيك پوشش داده مي شود.

انبردست: از ديگر ابزارآلات مورد استفاده در زمينه تعميرات وسايل برقي انبردست بوده كه براي مصارفي مانند بريدن كابل ها، خم كردن سيم ها و نگه داشتن به كار مي رود. دسته هاي انبردست به منظور عايق بودن در برابر جريان برق با روكش پلاستيكي پوشيده مي شود.

ساير تجهيزات كاربردي براي تعميرات لوازم خانگي

آچار پولي كش، آچار فرانسه، آچار ستاره اي و آچار آلن، از ديگر وسايل لازم براي تعميرات لوازم خانگي به حساب مي آيند. با استفاده از آچار و اعمال نيروي گشتاوري، علاوه بر امكان باز و بسته كردن پيچ و مهره، از چرخيدن آنها جلوگيري به عمل مي آيد.

آچار فرانسه از جمله آچارهاي با قابليت تنظيم شدن بوده كه در ابعاد و اندازه هاي مختلفي موجود مي باشد. براي بستن و باز كردن پيچ هاي از نوع آلن، آچار آلن از بهترين گزينه ها به شمار مي رود. پيچ هايي كه انتهاي آن به شكل يك حفره شش ضلعي ساخته شده با نام پيچ هاي آلن شناخته مي شوند. از ديگر ابزارآلات مورد استفاده براي تعمير لوازم خانگي آچار ستاره اي بوده كه شكل ظاهري آن همانند يك ستاره شش پر مي باشد.

سيم و روغن لحيم از ديگر لوازم تعميرات لوازم خانگي مي باشد. در بسياري مواقع وجود خرابي و ايراد در مدارهاي لوازم برقي ناشي از قطع شدن و جدا شدن لحيم اتصالات و قطعات الكترونيكي دستگاه مي باشد. براي متصل كردن قطعات جدا شده به مدار الكتريكي و جلوگيري از اكسيداسيون، لحيم كاري و روغن لحيم كمك بسيار شاياني مي نمايد. همچنين، استفاده از روغن لحيم، پروسه لحيم كاري را سهل و آسان مي نمايد.

چسب برق به عنوان نمونه اي ديگر از تجهيزات لازم در حوزه برق، براي ايجاد عايق در سيم ها و كابل هاي برق به كار مي رود. با استفاده از چسب برق، به راحتي ميتوان نقاط حساس وسايل الكتريكي را به يكديگر اتصال داد. همچنين، سرسيم، كابل برق، هويه هفت تيري، آچار تخت، پيچ گوشتي ساعتي و مولتي متر، برخي ديگر از ابزارهاي لازم براي تعميرات لوازم خانگي مي باشند.

نكات مهم براي تعميرات اصولي لوازم خانگي

از مهمترين مؤلفه ها براي انجام بهينه و درست و دقيق تعمير لوازم خانگي، فراگيري اين مهارت به صورت حرفه اي و تخصصي مي باشد. همچنين همگام شدن با آخرين متدها و روش هاي آموزشي روز دنيا، براي توانمند شدن در اين حوزه، به افراد كمك شاياني مي نمايد. از راهكارهاي مناسب براي متخصص شدن در اين حوزه پشت سر گذاشتن دوره هاي علمي و عملي زير نظر اساتيد مجرب مي باشد.

آشنايي و شناخت مدارهاي وسايل برقي، در كنار برخورداري از تخصص و مهارت لازم، در عرصه تعميرات و الكترونيك از مؤلفه هاي مهم و حائز اهميت قلمداد مي گردد. از سوي ديگر، متخصص شدن در اين عرصه مستلزم كسب دانش به صورت تئوري و عملي مي باشد. بر همين اساس، يكي از راهكارها و شيوه هاي اصولي براي متخصص شدن در اين عرصه، شركت در دوره تعميرات لوازم خانگي بوده كه در بسياري از آموزشگاه هاي معتبر سطح كشور برگزار مي گردد.

آموزشگاه فني برق بهترين مرجع آموزش تعميرات لوازم خانگي

آموزشگاه فني برق تهران از بهترين مراكز تعميرات لوازم خانگي در كشور است كه زير نظر سازمان فني حرفه اي و به صورت كاملا حرفه اي و تخصصي در كارگاه هاي مجهز اقدام به آموزش تعميرات لوازم خانگي از طريق برگزاري دوره هاي تخصصي پرداخته است.

اين آموزشگاه در اين دوره صفر تا صد تعميرات برد و مكانيكي لوازم خانگي را آموزش داده و در مدت زمان كوتاهي با ارائه مدرك معتبر و مشاوره هاي تخصصي كارآموزان خود را روانه بازار كار تعميرات لوازم خانگي مي نمايد.

آموزش تعميرات ecu خودرو، دوره تعميرات موبايل، آموزش تعميرات برد الكترونيكي، آموزش نصب كولر گازي، آموزش برق ساختمان، آموزش برق صنعتي، آموزش پي ال سي برخي از ديگر دوره هاي آموزشي اين آموزشگاه است.

 
 
 
 

 

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۱۰:۱۸ ] [ راد ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی